KAIKKI JULKAISUT (päivitetty 22.11.24)
A FULL LIST OF PUBLICATIONS (updated 22.11.24)
VALIKOIMA TIETEELLISIÄ JULKAISUJA
Jalonen, H. (2024). A complexity theory perspective on politico-administrative systems: Insights from a systematic literature review. International Public Management Journal, https://doi.org/ 10.1080/10967494.2024.2333382 Linkki julkaisuun
Maijala, S., Rantamäki, A., Kurkela, J., Tuurnas, S. & Jalonen, H. (2024). Roles of professionals in value co-creation: A systematic literature review. Public Management Review, https://doi.org/10.1080/14719037.2024.2431609 Linkki julkaisuun
Jalonen, H. (2024). Ignorance in organisations – A systematic literature review. Management Review Quarterly, 74(2), 909–950. Linkki julkaisuun
Rantamäki, A., Uusikylä, P., & Jalonen, H. (2023). Information resilience in networks: An analysis of a national security legislation evidence base. Scandinavian Journal of Public Administration 28(2), 1–20. Linkki julkaisuun
Virtanen, P. & Jalonen, H. (2023). Public value creation mechanisms in the context of public service logic: an integrated conceptual framework. Public Management Review, 26(8), 2331–2354. Linkki julkaisuun
Jalonen, H. (2023). Kompleksisuusajattelun hyödyntäminen politiikkaa ja hallintoa käsittelevässä tutkimuksessa. Politiikka, 65(4), 322–336. Linkki julkaisuun
Autioniemi, J., Nordin, P., Jalonen, H., Jalonen, K. & Uusikylä, P. (2023). Tilannetietoisuuden paradoksit terveyskriisissä – Tiedonmuodostuksen jännitteet sidosryhmien välillä. Politiikka, 65(3), 196–221. Linkki julkaisuun.
Kirjavainen, H. & Jalonen, H. (2023). “One’s Social Skills Go to the Dogs” The potential of social media to elicit information on socially withdrawn youths in Finland. Advances in Social Work, 23(1), 109–131. Linkki julkaisuun.
Lonka, H. & Jalonen, H. (2023). Päätöksenteon tietoperusteisuus episteemisenä hallintana. Tartuntatautilain asiantuntijalausuntojen analyysi. Yhteiskuntapolitiikka, 88(1), 5–18. Linkki julkaisuun.
Virtanen, P., Jalonen, H. & Tammeaid, M. (2023). Public Sector Leadership. A Human-Centred Approach. Routledge, London. Tutustu kirjaan.
Paananen, S., Raisio, H., Puustinen, A. & Jalonen, H. (2022). Embracing dynamic tensions: Peacekeeping as a balancing act of complexity. Public Administration Review, 82(6), 1168–1178. Linkki julkaisuun
Rajala, T. & Jalonen, H. (2022). Stress tests for public service resilience: introducing the possible-worlds thinking, Public Management Review, 25(4), 762–786. Linkki julkaisuun.
Väyrynen, H., Helander, N. & Jalonen, H. (toim.) (2022). Public Innovation and Digital Transformation. Routledge, London. Linkki julkaisuun.
Kirjavainen, H. & Jalonen, H. (2022). Digital co-creation Mission (im)possible? Teoksesssa Väyrynen, H., Helander, N. & Jalonen, H. (toim). Public Innovation and Digital Transformation, Routledge, London. Linkki artikkeliin.
Hiilamo, A., Ristikari, T., Helve, O., Kaila, M., Jalonen, H. & Virtanen, P. (2022). Election promises on children’s wellbeing and health 2015 to 2021 – a study of Finnish voting advice applications database. Scandinavian Journal of Public Health, 50(8), 1105–1112. Linkki julkaisuun
Lehesvuo, R. & Jalonen, H. (2022). Terveydenhuollon vaaratapahtumien hallinta. Hallinnon Tutkimus, 41(2), 97-117. Linkki julkaisuun.
Rantamäki, A. & Jalonen, H. (2022). Hallinnan informaatioresilienssiä etsimässä – tutkimusmatka käsitteen juurille. Hallinnon Tutkimus, 41(1), 35–51. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2022). Complexity-informed interpretation of social innovation. Public Money & Management, 42(5), 356-359. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H., Kokkola, J., Laihonen, H., Kirjavainen, H., Kaartemo, V. & Vähämaa, M. (2021). Reaching hard-to-reach people through digital means – Citizens as initiators of co-creation in public services. International Journal of Public Sector Management, 34(7), 799-816. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H., Kokkola, J., Kaartemo, V. & Vähämaa, M. (2021). Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten palvelujen yhteiskehittämisessä. Hallinnon Tutkimus, 40(1), 5–22. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. & Kokkola, J. (2020). Koronapandemian puhujapositiot sosiaalisen median lapsi- ja perheaiheisissa keskusteluissa. Media & Viestintä, 43(4), 303–325. Linkki julkaisuun.
Fox, C., Baines, S., Wilson, R., Martin, M., Prandidi, R., Bassi, A., Ganugi, G., Jalonen, H. & Gründemann, R. (2020). Where Next for Co-creating Public Services. Reports from Turku University of Applied Sciences 272, Turku. Linkki julkaisuun.
Fox, C., Jalonen, H., Baines, S., Bassi, A., Marsh, C., Moretti, V. & Willoughby, M. (2019). Co-creation of Public Service Innovation - Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Tech – CoSIE White Paper. Reports from Turku University of Applied Sciences 259, Turku. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2019). Julkisten palvelujen yhteiskehittäminen – kaunista puhetta vai suomalaisen julkishallinnon arkea? Hallinnon Tutkimus, 38(4), 305–311. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H., Tuominen, S., Ryömä, A., Haltia, J., Nenonen, J. & Kuikka, A. (2018). How does value creation manifests itself in cooperation between sport and business? A systematic review of literature. Open Journal of Business and Management, 6(1), 103–138. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2017). “A good bell is heard from far, a bad one still further”: A socio-demography of disclosing negative emotions in social media. The Journal of Social Media in Society, 6(1), 69–108. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. & Jussila, J. (2016). Developing a conceptual model for the relationship between social media behavior, negative consumer emotions and brand disloyalty. Social Media: The Good, the Bad, and the Ugly – Lecture Notes in Computer Science, 9844, 134–145. Linkki julkaisuun.
Virtanen, P., Kaivo-oja, J., Ishino, Y., Stenvall, J. & Jalonen, H. (2016). Ubiquitous revolution, customer needs and business intelligence? Empirical evidence from Japanese healthcare sector. International Journal of Web Engineering and Technology, 11(3), 259–283. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2016). Social networking sites (SNSs) – smart platforms for public service innovation? International Journal of Virtual Communities and Social Networking, 8(3), 1–15. Linkki julkaisuun.
Paavola, J., Helo, T. Jalonen, H., Sartonen, M. & Huhtinen, M. (2016). Understanding the trolling phenomenon - The automated detection of bots and cyborgs in the social media. Journal of Information Warfare, 15(4), 100–111. Linkki julkaisuun.
Kaivo-oja, J., Virtanen, P., Jalonen, H. & Stenvall, J. (2015). The effects of internet of things and big data to organizations and their knowledge management practices. Knowledge Management in Organizations – Lecture Notes in Business Information Processing, 224, 495–513. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2014). A framework for dealing with fundamental knowledge problems through social media. VINE: The Journal of Information and Knowledge Management Systems, 44(4), 558–578. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2014). Dancing with the paradox – Social media in innovation through complexity lens. International Journal of Innovation Management, 19(1), 1–26. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. (2012). The uncertainty of innovation: a systematic review of the literature. Journal of Management Research, 4(1), 1–47. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. & Lönnqvist, A. (2011). Exploring the critical success factors for developing and implementing a predictive capability in business. Knowledge and Process Management, 18(4), 207–219. Linkki julkaisuun.
Jalonen, H. & Lönnqvist, A. (2009). Predictive business – fresh initiative or old wine in a new bottle. Management Decision, 47(10), 1595–1609. Linkki julkaisuun.
KAIKKI JULKAISUT (päivitetty 22.11.24)
A FULL LIST OF PUBLICATIONS (updated 22.11.24)
Katso lisää
Google Scholar
Suurin osa artikkeleista pdf-tiedostoina: Researchgate ja Academia