09.08.2019

EASM2019

Järjestyksessään 27. European Sport Management -konferenssi (EASM) järjestettiin Sevillassa 3.—6.9.2019. Paikalle oli kokoontunut aiempien vuosien tapaan satoja urheilua eri näkövinkkelistä tarkastelevia tutkijoita ympäri maailmaa.

EASM2019

 

Oma esitykseni SlideSharessa


Alla joitakin nostoja.



Hans Westerbeek: Speculating about the sport business future.
Tulevaisuudesta ei tiedä, mutta varautuminen kannattaa, eikä megatrendejä vastaan kannata taistella urheilussakaan. 



 

Bettina Cornwell: Ambushing: A meta-analytic review of the influence on sponsorship-linked marketing.
Sissimarkkinointi on kaksiteräinen miekka sponsoroinnin yhteydessä. 

 
Frank Pons: ”Our sponsor is everywhere, it’s a good thing... or is it?” Fans’ ambivalence about sponsor ubiquity.
Joskus liika on liikaa.

 

Felix Boronczyk: Affect transfer in concurrent event sponsorship.
Urheilutapahtumia sponsoroivat brändit eivät operoi tyhjiössä.



 

Ari Kim: The spill over effect of multi-sponsored event sponsorship: Image fit between co-sponsors.
Kun fitti on kohdillaan, hyvän läikkymistä ei voi estää.


 

Gerhard Nowak: Sporting rivalry as a leveraging approach in sports sponsorships.
Pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa harkita kilpailevien joukkueiden sponsorointia vähintään kaksi kertaa.


 

Kazuhiko Amano: Research on the effect of e-sports.
Japani on e-urheilussa Aasian Suomi.

 

Tsung-Nan Huang: E-sport spectator motives and consumption: Game genres and live-streaming types matter.
E-urheilua kulutetaan sekä huviksi että hyödyksi.


 

Markus Buser: E-sports: The blue ocean in the sport sponsorship market.
E-urheilu tarjoaa kontekstin sinisen meren strategian toteuttamiselle.



 

Lucas Jerschl: E-sports as a sponsorship platform.
E-urheilu sponsorointialustana.

 

Xiuqi Zhu: A test and refinement of self-determination theory (SDT): Investing the relationships among basic psychological needs, motivation, satisfaction, and revisit intention in e-sports.
Kokemus pelaamisen tuomasta autonomiasta lisää motivaatiota, tyytyväisyyttä ja vaikuttaa käyttäytymiseen.

 

Tuomas Rauhansalo: Future e-sports business opportunities in Finland.
E-urheilussa on uhkia ja mahdollisuuksia.

 

Emily Hayday: CSR in e-sport? Investigating the challenges and opportunities for e-sport to be used as a social development tool.
E-urheilussa meno on välillä kuin villissä lännessä.
 





Tara Mahoney: The playing experiences of e-sport participants: An analysis of discrimination and hostility in e-sport environments.
Sukupuoli vaikuttaa e-urheilukokemukseen.

 

Ryan Vooris: An exploration of the consumption motivations of e-sport viewers.
E-urheilua kulutetaan paljolti samoista syistä kuin muutakin urheilua. 

 

Kim Ekroos: Why traditional sports brands are extending to e-sports – opportunities and threats.
Ellet voi voittaa, liittoutuminen on hyvä vaihtoehto.


 

Andrea Geurin: Promoting and disclosing brand endorsements via social media: The case of U.S. athletes during the Winter 2018 Olympics.
Naiset promoavat brändejä miehiä useammin.

 

Terry Eddy: Examining the impact of message structure on engagement with sport sponsor activations on Twitter.
Fiksu aktivointi kannattaa, sillä fanit suhtautuvat (yli)kaupallisuuteen penseästi.



Resie Hoeijmakers: Predicting the future of new sports.

Everett Rogersin (1963) innovaatioiden diffuusiomallia voidaan hyödyntää uusien urheilulajien leviämisen ennakoinnissa.

 

Thilo Kunkel: Social media value of college football players.

Urheilijan some-näkyvyyden voi hinnoitella.

 


 

EASM2018 -nostot


EASM2017 -nostot