21.10.2019

EASM2019

Järjestyksessään 27. European Sport Management -konferenssi (EASM) järjestettiin Sevillassa 3.—6.9.2019. Paikalle oli kokoontunut aiempien vuosien tapaan satoja urheilua eri näkövinkkelistä tarkastelevia tutkijoita ympäri maailmaa.

EASM2019


Book of abstracts

 

Oma esitykseni SlideSharessa


Alla joitakin nostoja.



Hans Westerbeek: Speculating about the sport business future.
Tulevaisuudesta ei tiedä, mutta varautuminen kannattaa, eikä megatrendejä vastaan kannata taistella urheilussakaan. 



 

Bettina Cornwell: Ambushing: A meta-analytic review of the influence on sponsorship-linked marketing.
Sissimarkkinointi on kaksiteräinen miekka sponsoroinnin yhteydessä. 

 
Frank Pons: ”Our sponsor is everywhere, it’s a good thing... or is it?” Fans’ ambivalence about sponsor ubiquity.
Joskus liika on liikaa.

 

Felix Boronczyk: Affect transfer in concurrent event sponsorship.
Urheilutapahtumia sponsoroivat brändit eivät operoi tyhjiössä.



 

Ari Kim: The spill over effect of multi-sponsored event sponsorship: Image fit between co-sponsors.
Kun fitti on kohdillaan, hyvän läikkymistä ei voi estää.


 

Gerhard Nowak: Sporting rivalry as a leveraging approach in sports sponsorships.
Pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa harkita kilpailevien joukkueiden sponsorointia vähintään kaksi kertaa.


 

Kazuhiko Amano: Research on the effect of e-sports.
Japani on e-urheilussa Aasian Suomi.

 

Tsung-Nan Huang: E-sport spectator motives and consumption: Game genres and live-streaming types matter.
E-urheilua kulutetaan sekä huviksi että hyödyksi.


 

Markus Buser: E-sports: The blue ocean in the sport sponsorship market.
E-urheilu tarjoaa kontekstin sinisen meren strategian toteuttamiselle.



 

Lucas Jerschl: E-sports as a sponsorship platform.
E-urheilu sponsorointialustana.

 

Xiuqi Zhu: A test and refinement of self-determination theory (SDT): Investing the relationships among basic psychological needs, motivation, satisfaction, and revisit intention in e-sports.
Kokemus pelaamisen tuomasta autonomiasta lisää motivaatiota, tyytyväisyyttä ja vaikuttaa käyttäytymiseen.

 

Tuomas Rauhansalo: Future e-sports business opportunities in Finland.
E-urheilussa on uhkia ja mahdollisuuksia.

 

Emily Hayday: CSR in e-sport? Investigating the challenges and opportunities for e-sport to be used as a social development tool.
E-urheilussa meno on välillä kuin villissä lännessä.
 





Tara Mahoney: The playing experiences of e-sport participants: An analysis of discrimination and hostility in e-sport environments.
Sukupuoli vaikuttaa e-urheilukokemukseen.

 

Ryan Vooris: An exploration of the consumption motivations of e-sport viewers.
E-urheilua kulutetaan paljolti samoista syistä kuin muutakin urheilua. 

 

Kim Ekroos: Why traditional sports brands are extending to e-sports – opportunities and threats.
Ellet voi voittaa, liittoutuminen on hyvä vaihtoehto.


 

Andrea Geurin: Promoting and disclosing brand endorsements via social media: The case of U.S. athletes during the Winter 2018 Olympics.
Naiset promoavat brändejä miehiä useammin.

 

Terry Eddy: Examining the impact of message structure on engagement with sport sponsor activations on Twitter.
Fiksu aktivointi kannattaa, sillä fanit suhtautuvat (yli)kaupallisuuteen penseästi.



Resie Hoeijmakers: Predicting the future of new sports.

Everett Rogersin (1963) innovaatioiden diffuusiomallia voidaan hyödyntää uusien urheilulajien leviämisen ennakoinnissa.

 

Thilo Kunkel: Social media value of college football players.

Urheilijan some-näkyvyyden voi hinnoitella.

 


 

EASM2018 -nostot


EASM2017 -nostot