07.12.2018

Kuka on jääkiekon somen mestari?

"Jotain uutta, paljon perinteistä, vähän väriä"-raportti avaa näkökulmia jääkiekon SM-liigajoukkueiden some-viestintään. Huomiota kiinnitettiin joukkueiden some-viestinnän määrään, monipuolisuuteen ja luovuuteen. Facebookin, Twitterin ja Instagramin hyödyntämistä analysoitiin neljällä ammattilaisjoukkueen näkökulmasta keskeisellä osa-alueella: sitouttaminen, yhteiskuntavastuu sekä uutiset. Joukkueille jaettiin kokonaisvaikutelman perusteella kiekkoja, eli pisteitä, yhdestä viiteen.

Selvitys osoittaa, että liigajoukkueiden sosiaalisen median käyttötavoissa on eroja. Ahkerimmat liigajoukkueet julkaisevat päivittäin some-kanavissaan kymmeniä kertoja, toisille riittää parikymmentä julkaisua viikossa. Myös some-ilmaisun kekseliäisyydessä ja vuorovaikutuksessa kannattajien kanssa ilmeni eroja. Kaiken kaikkiaan joukkueilla on some-kanavissaan merkittävää kasvupotentiaalia.


Lataa raportti ilmaiseksi täältä